برگزاری اولین جشنواره فیلم مستند ستارگان هدایت 

برگزاری اولین جشنواره فیلم مستند ستارگان هدایت 

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
علی عبدی نسب گفت: با همکاری دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان جیرفت تصمیم گرفتیم که اولین جشنواره فیلم مستند ستارگان  هدایت را در سطح جنوب کرمان اجرا کنیم.

«علی عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری مصباح با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت خاطرات شهدا و زندگی آنها، فعالیت در حوزه فیلم و مستند سازی است.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد جیرفت افزود: در همین راستا با همکاری دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان جیرفت تصمیم گرفتیم که اولین جشنواره فیلم مستند ستارگان  هدایت را در سطح جنوب کرمان اجرا کنیم.


وی در خصوص نوع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، بیان کرد: این جشنواره هم زمان با دهه فجر آغاز شده است و آثار ارسالی به صورت فیلم موبایلی با محوریت خاطرات انقلاب و دفاع مقدس باشند.


عبدی نسب ادامه داد: بر همین اساس علاقمندان می توانند با گوشی موبایل نسبت به ثبت خاطرات خانواده های معظم شهدا و دوستان شهدا اقدام کرده و مستند آن را برای ما به شماره همراه 09916932580 در پیام رسان های واتس آپ و سروش ارسال کنند.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد جیرفت اضافه کرد: مدت زمان فیلم های موبایلی بین ۵ تا ۱۵ دقیقه است و علاقمندان تا ۳۰ بهمن سال جاری فرصت ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره فیلم مستند ستارگان هدایت را دارند.


وی بیان کرد: پس از مهلت یاد شده آثار توسط داوران، داوری شده و آثار برگزیده هم زمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) معرفی می شوند.


عبدی نسب هدف از برگزاری این جشنواره را کشف استعدادهای برتر فیلم سازی برشمرد و افزود: در نظر داریم پس از شناسایی این استعدادها نسبت به پرورش آنها اقدام کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت این فیلم سازان به طور تخصصی در حوزه فیلم دفاع مقدس و انقلاب فعالیت کرده و در نهایت قهرمانانی از جنوب کرمان که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرین بوده اند را به مردم معرفی کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد جیرفت اظهار کرد: همکاری با دارالقرآن کریم اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت دومین تجربه همکاری مشترک ما است و پیش از این نیز با همکاری این نهاد اقدام به برگزاری جشنواره داستان کوتاه یک جو همت، کردیم.


وی عنوان کرد: این جشنواره در مرحله داوری آثار است و برگزیدگان این جشنواره نیز هم زمان با میلاد حضرت علی (ع) تجلیل می شوند.

عبدی نسب در خاتمه یادآور شد: کانون فرهنگی هنری مصباح هم اکنون در ۳ حوزه سرود، فیلم و مستند سازی، موشن گرافیک و انیمیشن سازی فعالیت می کند.

پایان پیام/ 586